Понеже е лято станаха актуални слънчевите изгаряния, рака на кожата, дизентерията и катастрофите. Затова започвам с рисковете на пътя. Едно от най-страшните чудовища на пътищата ни- КАРУЦАТА! Този фарс на транспортната техника скоро ще бъде защитен с някаква директива, която пази историческата култура. Нека изгорим каруците докато още е що-годе законно!

Предполагам, че някои хора от града не са виждали често каруци, тези исторически еко-автомобили. Вие сигурно си мислите, чудесно, има един прекрасен кон, няма как да превишите с него лимита на градската скорост, вероятно не се хлъзга много в мокро време и гори половинка зоб на 50км, или още по-добре, зареждате го с безплатна трева. От всяка страна погледнато, каруцата е кола от миналото с голямо бъдеще. Дори се произвежда естествен тор при ползването на каруца. През лятото естествената климатизация осигурява максимален комфорт и двигателят има вградено приспособление за пъдене на досадните мухи (т.е. опашка).

Но не се лъжете от всички тези прекрасни качества, каручката е ЗЛО! Тя е създадена от дявола да ви примами с…ппффф…ниската си цена и експлоатационна стойност? Добре, може да не е създадена точно от дявола, но е безапелационно зла. Тя е онзи стар демон на пътя, който е непредвидим за съвременния шофьор на кола втора ръка. Първо обаче още малко факти за каручката.

Повечето може би не са обърнали внимание, но най-популярният модел каручка е кабрио.

кабриото- любимо на младите двойки!

Има естествено и други разновидности на каруцата. За тези от по-висок социален статус съществува каручка-лимузина.

Друг популярен модел е двуетажната каруца- с един етаж за 10те деца и друг за възрастните.

високо ценен ретро модел

Също така каруцата микробус става все по-често срещана. Идеална за големи семейства.

и побира мноо мат'рял!

Заради по-големият обем на каросерията, на шасито е монтиран друреден  надлъжен двигател.

ВНИМАНИЕ! Ако притежавате каруца и забележите, че двигателят ви е напречен, V-образен, или боксерен, значи сте катастрофирали! Конете просто не се движат така!

Двигателят на каруцата изглежда така:

тхооо! аз съм 4цилиндров!

Истинските проблеми на каруците обаче са други. Дори да не успяват да превишат скорост те крият множество рискове! Все още не всички са регистрирани, не подлежат на техническа проверка и нямам идея къде си лепят винетките и гражданската отговорност. Може би не искам да знам. Все пак си представете кон с 6месечна винетка на бута.

Разни недостатъци на каруците при експлоатация:

1. неточни предавки: превключването на каруцата на скорост става по усет на водача, с дърпане на юзди или комбинация от дърпане на юзди и шибане с камшик. при по-хуманните водачи превключването става с леко дръпване и викът “ББББРРРРРР БРЕ!” ( или може и “ДИИИй, мадафака!”)

2. лоши мигачи: всъщност каруците нямат мигачи. накъде ще завие? ако искате да разберете, трябва да гледате или водача, или двигателя. може би водачът ще погледне улицата, към която завива. другият шанс е конят да е обучен да намига с това око, в която посока ще завива. ляв мигач- конят мига с лято око. добрата новина за водачите- ако конят ви мигне на ляво, а завиете на дясно, не сте вие виновен, добичето да го съдят. другото сложно положение тук- конят традиционно има пискюл, голям и червен, сякаш иска да ви каже нещо.

ся това ляв мигач ли е или десен?

3. двигателят може да ви избяга: да, случвало се е. при лошо стопанисване много двигатели претърпяват морален упадък и просто късат поводите. така един Бъдни обед отивайки за хляб видях как два достопочтени господина тичат след разпасан разпенен кон с викове “Мама ти стара, добичеееее!” Очевидно отдавна не го бяха обслужвали като хората.

4. ако пукнете копито: просто няма денонощен сервиз, който да може да ви обслужи

5. чувствате, че имате предимство във всяка ситуация: ЛЪЖА!

6. всичкият тоя естествен тор, за който говорихме по-рано: изсипва се на земята или в плик точно под носа ви. Enjoy!

7. двигателят: може да ви смени физиономията. или да ви трансплантира бълхи.

8. при катастрофа: вие се катапултирате. все още не е измислено как да се вградят надеждни колани.

смесен отвиз: каруцата е едното нещо, което може да изненада маршрутката. за добро или лошо.

В обобщение:

Каручката е онзи отломък от миналото, за който си спомняме с усмивка, докато конят не ни се ухили на шосето и не пръдне до отворения прозорец. Познава се откъде е минала каручката именно по специфичната миризма. Каручката ще ви подведе, че е просто тромава пречка на пътя. Тя ще свие неочаквано. Тя излиза от мрака, когато най-малко я очаквате. Ако подплашите двигателя, и Бог не може да ви помогне. Никой не знае какво ще последва.

И един истински случай, преразказан набързо.

Съдят… Хасан (?) за нанесени щети, небрежност.

– Как ти е последното име?

– Нямам, Хасан съм си.

– Лични документи?

– Какви документи бе, бате?

– Адресна регистрациа?

– Нямам, спя си в каруцата.

Та този човек Хасан (може би) Х. без местожителство и документи за каруцата, си брулил орех край пътя, лежерно спрял каруцата на цялата лента и едно БМВ се нацепило в 80 челно в задния край на каруцата.

– Защо нямате сигнализация на презовното си средство, Хасан? Не чухте ли БМВ-то? Защо не преместихте каруцата или не извикахте?

– А-а-а-а! Аз се опитах да го предупредя! Като чух, че бръмчи нещо към мене, застанах до каруцата и дръпнах така силно цигарата да му дам габарит!

Честно, наистина, той дал габарит с цигарата си! Понеже нали така се случило, че каруцата нямала отразители отзад. Горкият двигател.

ПС: повечето неща написани тук са измислени, без това за габарита. всичко написано е с цел да се посмеете. не горете каручките по никакъв начин. все още е 100% незаконно.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s